GreenStar Marine
GreenStar Marine z siedzibą w Szwecji, to grupa ekspertów specjalizująca się w morskich hybrydowych oraz "plug-In" elektrycznych napędach jednostek pływających. Ich głównym zadaniem, od ponad dekady, jest skuteczny rozwój wydajnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań pędników elektrycznych.
GreenStar to nie tylko silnik elektryczny to kompletny system od śruby po wtyczkę. Zestaw zawiera wszytko co jest potrzebne aby pusty kadłub wprowadzić w ruch: śrubę napędową, linię wału, uszczelnienie wału, silnik, wsporniki silnika, kontroler prędkości, system zasilania brzegowego, przewody, ładowarkę, monitor baterii...
Systemy GreenStar Marine są zaprojektowane z naciskiem na wydajność i łatwość użytkowania i zapewniają możliwość doładowania baterii podczas żeglowania dzięki EcoCharge.
Główne komponenty systemu GreenStar Marine
![]() |
1. Kontroler prędkości SpeedShift. Elektroniczny pięciostopniowy regulator prędkości zaprojektowany do zwiększania prędkości, przy każdym stopniu, o połowę w obu kierunkach. Wbudowany wskaźnik dźwiękowy i LED dostarcza czytelnych informacji użytkownikowi |
![]() |
2. Kontroler ładowania Eco Charge. Wbudowany wskaźnik dźwiękowy i LED dostarcza czytelnych informacji o postępie ładowania. Pokrętło regulacyjne umożliwia całkowitą kontrolę nad procesem ładowania |
![]() |
3. Jednostka centralna SpeedShift. Jednostka centralna jest głównym komponentem całego systemu elektrycznego. Wszystkie kontrolery, silnik, akumulatory, ładowarka są do niego podłączone. Jednostka centralna zazwyczaj montowana jest blisko silnika |
![]() |
4. Ładowarka. W pełni automatyczna, programowalna ładowarka dla różnego typu baterii |
![]() |
5. Monitor baterii. Wskazuje napięcie baterii, napięcie ładowania, aktualne zużycie prądu, pozostałą pojemność i prąd |
![]() |
6. Silnik. Kompaktowy elektryczny układ napędowy o zakresie mocy 3,6-7,7kW. Zawiera wsporniki montażowe. Cichy i przyjazny dla środowiska |
![]() |
7. System zasilania brzegowego. Kompletny system zasilania brzegowego z połączeniami plug&play, zabezpieczeniem RCD i przewodami |
![]() |
8. Akumulatory. Akumulatory AGM lub Li-Ion o długiej żywotności i długim czasie pracy. Odpowiednie do pracy cyklicznej. Ich ilość dobierana jest w zależności od systemu |
![]() |
9. Śruba napędowa. Składane lub stałe - produkowane są przez Flexfold w Danii. Wspólnie opracowano kilka ulepszeń w stosunku do klasycznej śruby Flexfold, których wiele jest powszechnych w innych śrubach |
![]() |
10. Anoda ochronna. Zaprojektowana w celu zminimalizowania porastania śruby przez skorupiaki. Anody GreenStar Marine prawie całkowicie eliminują to zjawisko |
![]() |
11. Łożysko osi. Znacznie mniejsze tarcie niż tradycyjnego łożyska. Niski współczynnik oporu nie tylko poprawia zasięg, jest to także istotne dla efektywnego ładowania podczas żeglowania. Łożysko umożliwia również uruchomienie silnika na lądzie, co jest pomocne podczas instalacji oraz przy kontroli funkcjonowania systemu |
![]() |
12. Przejście rufowe osi. Ze stożkiem - przepływ wody wokół śruby jest ważnym czynnikiem dla sprawności śruby. Korzystając z tego rozwiązania śruba pracuje w mniej zaburzonej wodzie, co znacznie poprawia efektywność. Kształt stożka minimalizuje opór podczas żeglowania. Bez stożka - Na łodzi z pełną stępką może być trudno dopasować przejście ze stożkiem. W celu uzyskania korzyści ze stożka skonstruowano specjalną blokadę nośną, która nieco maskuje śrubę i oś. Tym sposobem liny nie będą plątały się w śrubę! |
![]() |
13. Uszczelnienie osi. Kompletnie wolne od oleju i smarów. Ze względu na niskie tarcie jest trwałe i nie wykazuje zużycia wału |
![]() |
14. Wał napędowy. Stal nierdzewna 25mm. |
![]() |
15. Sprzężenie osi. W celu zminimalizowania drgań, sprzężenie pomiędzy silnikiem i osią śruby musi być całkowicie proste. Przetestowanych zostało kilka dostępnych połączeń , ale żadne nie było wystarczająco dobre do czasu opracowania własnego. Jego konstrukcja zapewnia także bezpieczne połączenie ze śrubami mocującymi między obiema osiami. |
Przewody. Elastyczne, wytrzymałe, wielożyłowe i cynowane neoprenowe przewody znajdują się zawsze w systemie GreenStar Marine. |
GreenStar Marine
GREENSTAR 10
Kompletny system z najmniejszym silnikiem o mocy porównywalnej do 10KM silnika wysokoprężnego
GREENSTAR 18
Kompletny system z najmniejszym silnikiem o mocy porównywalnej do 18KM silnika wysokoprężnego
GREENSTAR 20D
System łączący moc dwóch małych i kompaktowych silników z mocą porównywalną do 20KM silnika wysokoprężnego
GREENSTAR 36D
System łączący moc dwóch dużych silników z mocą porównywalną do 36KM silnika wysokoprężnego
GREENSTAR SD10
System z małym silnikiem do łodzi wyposażonych w przekładnię Sail Drive. Porównywalny do 10KM silnika wysokoprężnego
GREENSTAR SD18
GreenStar SD 18 porównywalny jest do 18KM silnika wysokoprężnego. Mocny, ławy w montażu bezobsługowy silnik
GREENSTAR 10X
GreenStar 10X to pojedynczy silnik do zamiany istniejącego silnika przy zachowaniu osi, systemu ładowania i zasilania brzegowego....
GREENSTAR 18X
GreenStar 18X to pojedynczy silnik do zamiany istniejącego silnika przy zachowaniu osi, systemu ładowania i zasilania brzegowego....
GREENSTAR LIFE50
Lekka litowa bateria o pojemności 50Ah przy 12V
GREENSTAR LIFE100
Lekka litowa bateria o pojemności 100Ah przy 12V
GREENSTAR LIFE160
Lekka litowa bateria o pojemności 160Ah przy 12V
GREENSTAR DEEPCYCLE
GreenStar DeepCycle oferują lepszą żywotność, duży zakres i są zaprojektowane do użytku cyklicznego
STOŻKOWE PRZEJŚCIE RUFOWE OSI
Przejście rufowe osi ze stożkiem poprawia wydajność i zmniejsza opór w trakcie żeglowania
PRZEJŚCIE RUFOWE OSI
Przejście rufowe osi systemów GreenStar dla poprawy wydajności